Накратко, преди седмица се засилвам да тегля 400 лв от банкомат. Банкоматът обаче изкарва забавно съобщение (Плеасе ваит фор тхе касх…) и ние с Петър се тръгваме да го снимаме, поради което не взимаме парите веднага и банкоматът си ги прибира.
Аз веднага се обаждам на някакъв денонощен телефон на банката с банкомата (казват ми да се обърна към банката издател) и на банката издател на картата. Там млад мъж любезно ми обяснява, че парите най-вероятно автоматично ще се върнат към сметката ми до утре следобед.
След като на другия ден вечерта, парите още ги няма, се обаждам пак. Да съм отидела в клон да попълня някаква молба.
Замъквам се до един от двата клона, работещи в събота, където ме карат да опиша всичко на бяло листче. Щели да ми се обадят.
Обаждат ми се. Да съм ходела в банката с банкомата да ги уведомя (щото те не могат). В банката с бакомата ми обясняват, че нищо не могат да направят, трябвало да попълня формуляр за оспорване на плащане в моята банка. Отивам за втори път, препращат ме към друг клон (щото той ме обслужвал, аз явно имам право на обслужване само в един клон), където се оказва, че наистина трябва да попълвам формуляр и въобще не е било нужно да пиша онова обяснение или да ходя в банката с банкомата. А, и за капак процедурата щяла да отнеме месец-месец и половина.
Интересно ми е как така вероятно проверяват банкоматите по няколко пъти седмично, а една транзакция между банки отнема не повече от ден, но за това им трябва поне месец. А ако това ми бяха парите за месеца?
При това за една седмица аз дори не съм получила някакво потвърждение и е проверено и ще ми върнат парите. Защото знам ли, случват се кражби, грешки, в крайна сметка и аз мога да лъжа.
Логично е да се каже, че аз съм си виновна, като се снимам с бакоматите, вместо да ги ползвам по предназначение. Но банкоматът не изкара предупреждение на екрана си, преди да ги прибере. Не изкара и преди това, че трябва да ги взема за 10 секунди. Имам приятели, които са губили временно пари по същия начин, но при никой срокът не е бил толкова дълъг. За мен обяснението е просто моята банка ми дава най-дългият срок или защото не знаят или ги мързи да работят с другите банки, или защото просто им изнася да задържат тези пари. И мисля, че е време да помисля дали това да продължи да бъде моята банка.
Все пак трябва да призная, че ме изненадаха приятно и ги върнаха за по-малко от 10 дни, въпреки песимистичните предупреждения.
Или поне 400 лв се появиха в сметката ми при последното теглене, не са ми се обадили да кажат, че проблемът е решен, но предполагам, че е това.
прочетох началото и исках да напиша „на ти снимка, лол“
e, добре, че са ти върнали парите, все пак :Д